זכויות נשים עובדות לאחר לידה

מטרת ההרצאה היא לחדד את הזכויות שמגיעות לעובדת, ואולי גם לחדש לה אודות זכויות שלא ידעה כלל שמגיעות לה.

חופשת לידה – החוק מעניק הגנה ליולדת ומאפשר לה לטפל בתינוקה בביתה. בהרצאה נדבר על שאלות שמעסיקות הרבה מן היולדות, ובהן כמה זמן זכאית יולדת להיעדר לצורך הטיפול בילד? כמה מתוך זה בתשלום? האם יש הבדל בין שכירה לעצמאית? האם ניתן לקצר את חופשת הלידה, והאם למעסיק מותר לדרוש זאת?

כמו כן ניגע בשאלת זכויות האב לחלוק את חופשת הלידה עם בת זוגו, בהתאם לעדכוני החקיקה.

זכויות סוציאליות – נשים רבות אינן מודעות לכך שהן זכאיות לצבור חלק מהזכויות הסוציאליות שלהן במהלך חופשת הלידה.

פיטורים –  באופן עקרוני, אסור לפטר יולדת במהלך חופשת הלידה ובמהלך 60 הימים שלאחר חזרתה מחופשת הלידה. נדבר על האיסור המוחלט לפיטורים וגם על המקרים שבהם רשאי המעסיק לפנות למשרד העבודה ולבקש אישור לפיטורים.

התפטרות לצורך טיפול בילד –יולדת זכאית להתפטר מעבודתה לצורך טיפול בילד, ולהיות זכאית לפיצויי פיטורים. נדבר על התנאים לכך, וגם על האפשרות לקבלת דמי אבטלה.

חזרה לעבודה – החוק מחייב את המעסיק להחזיר את היולדת לאותה המשרה, באותו תפקיד, באותו השכר ובאותן שעות עבודה. מהי המשמעות של שינוי תנאי העסקה לאחר החזרה לעבודה?

כמו כן, זכאית היולדת שחזרה למשרה מלאה ל"שעת הורות" (= שעת הנקה). מהי אותה "שעת הורות", ולמשך כמה זמן זכאית לה היולדת?

משך ההרצאה כשעה וחצי, היא מועברת בשפה פשוטה ומובנת לכל אישה, בצורה אינטראקטיבית, ועם אפשרות לשאלות במהלכה.

כמו כן יש כמובן הקפדה על עדכון הזכויות בהתאם לחקיקה ופסיקה עדכנית, כך שהאמהות תדענה את הזכויות שמגיעות להן במועד ההרצאה.